Leiden

LEZING: MOOIE BORDERS, PRACHTIGE COMBINATIES.

Door:             Martje van den Bosch

Datum:           woensdagavond 16 november 2022

Locatie:          Yuverta College, Lange Voort 70, 2341 KD Oegstgeest

Tijd:               aanvang 20.00 uur

Wat je mooi vindt, is natuurlijk persoonlijk. Wat je in een tuin graag ziet, hangt daarnaast ook af, van wat je graag terugvindt in de tuin. De één wil in een tuin tot rust komen, de ander zoekt er juist levendigheid. Toch kunnen we stellen, dat een tuin bevredigend voor het oog is, als er sprake is van een zekere harmonie.

Tijdens deze lezing hoort u, welke aspecten daarbij een rol spelen. Kleuren en vormen komen aan de orde maar ook de verschillende functies die planten in een tuin kunnen vervullen. Martje geeft daarbij handige tips & tricks voor zowel nieuw te ontwerpen als bestaande borders om in uw eigen tuin mee aan de slag te gaan. Zij illustreert haar verhaal met veel foto’s van De Tuinen in Demen.

Martje van den Bosch studeerde filosofie in Nijmegen en was als docent verbonden aan Avans Hogeschool te ’s-Hertogenbosch. Enige jaren geleden koos zij er voor haar loopbaan in het onderwijs te verruilen voor haar werkzaamheden in De Tuinen in Demen die zij met haar man heeft ontworpen en aangelegd. Deze tuinen zijn in het zomerseizoen opengesteld voor publiek.

Aan het einde van de lezing worden pakketjes bollen van de Groei&Bloei Jubileumtulp uitgedeeld.

WORKSHOP KERSTSTUKJES MAKEN

Datum:     DINSDAGavond 20 december 2022

Aanvang:  20.00 uur

Locatie:     Yuverta College, Lange Voort 70, 2341 KD Oegstgeest

De kerstcommissie van Groei & Bloei is al druk bezig om een mooi kerststuk te bedenken en voor te bereiden. Deze commissie gaat er weer voor zorgen dat u met een fraai kerstbloemstuk naar huis gaat. Zoals altijd wordt het weer een gezellige avond!

Wij, en dat zijn alle bestuursleden, helpen u het kerststuk te maken.

Ondertussen krijgt u van ons koffie of thee, wat later een glaasje wijn of frisdrank.

Voor al het materiaal zorgen wij.

Wel moet u een snoeischaar en een mesje meenemen.

De kosten voor deze avond bedragen € 27,50 p.p. voor leden en hun huisgenoten en niet leden, alles inbegrepen!

U kunt zich opgeven bij Jan Brussee o.v.v. Workshop kerststukjes maken en uw telefoonnr. Wel graag vóór 10 december  i.v.m. inkoop van groen en materialen.

Jan Brussee, Van Mathenessestraat 53, 2361 KB Warmond

Email: janbrussee@casema.nl  Tel.: 071 3011310 tussen 19.00 en 20.00 uur.

Gelijktijdig met het verzenden van de gegevens het bedrag overmaken op rek.nr.:

NL25 INGB 0000 1413 84 ten name van Kon. Maatschappij voor Tuin- en Plantkunde afd. Leiden, cursussen te Warmond. Met vermelding Kerststukjes maken. Uw overschrijving geldt als inschrijving.